poniedziałek, 27 października 2014

Temat II: Dziękczynienie za Krew, którą Pan Jezus przelał podczas obrzezania

            Tematy obecnego roku formacyjnego Wspólnoty Krwi Chrystusa, począwszy od dzisiejszego, zapraszają nas do odkrywania na nowo obecności Boga i Jego miłości w naszym życiu poprzez Różaniec do Krwi Chrystusa.
Rozważanie Różańca pomaga namacalnie dotknąć miłości Bożej, zobaczyć ją w obrazie biblijnym, uwierzyć w nią i uwierzyć jej. Pan dotyka, bowiem, naszych ran, pamięci i życia w historii własnego ofiarowania. Dziękczynienie za przelanie najdroższej Krwi Pana Jezusa podczas obrzezania, w tym rozumieniu jest zatem pierwszym wołaniem naszych serc, które On umacnia we włączaniu się w życie Kościoła. Pozwólmy, by przez tę tajemnicę Bóg do nas wołał słowami z listu św. Jana „zobaczcie jaką miłością obdarzył was Ojciec” (1J 3,1).

1. Rys historyczny
„Potem rzekł Bóg do Abrahama: «Ty zaś, a po tobie twoje potomstwo przez wszystkie pokolenia zachowujcie przymierze ze Mną. Przymierze, które będziecie zachowywali między Mną a wami, czyli twoim przyszłym potomstwem, polega na tym: wszyscy wasi mężczyźni mają być obrzezani; będziecie obrzezywali ciało napletka na znak przymierza waszego ze Mną. Z pokolenia w pokolenie każde wasze dziecko płci męskiej, gdy będzie miało osiem dni, ma być obrzezane; sługa urodzony w waszym domu lub nabyty za pieniądze; każdy obcy, który nie jest potomkiem twoim – ma być obrzezany; obrzezany ma być sługa urodzony w domu twoim lub nabyty za pieniądze. Przymierze moje, przymierze obrzezania, będzie przymierzem na zawsze. Nieobrzezany, czyli mężczyzna, któremu nie obrzezano ciała jego napletka, taki człowiek niechaj będzie usunięty ze swojej społeczności; zerwał on bowiem przymierze ze Mną»” (Rdz 17,9-14)
            Obrzezanie jest symbolem niezwykle silnie związanym z Judaizmem. Zarazem jest to jedyny nieprzerwanie zachowany obrządek narodu żydowskiego, praktykowany nawet w tragicznych dziejach. Ten znak na ciele jest znakiem wspólnoty nie tylko z narodem, ale również z Bogiem. Przymierzem związane są obie strony, Bóg i Izrael. W ceremonii obrzezania znaleźć możemy elementy wspólne z chrztem małych dzieci: nie mogą one same złożyć wyznania swojej wiary, ani pragnienia włączenia w przymierze z Bogiem, które Kościół poświadcza w Eucharystii Krwią, otrzymują więc chrzest w wierze Kościoła i swoich rodziców. Także Jezus, dziecko żydowskie, nie decyduje sam o zawarciu przymierza z Bogiem. To Jego rodzice włączają Go w przymierze Abrahama, to ich decyzja sprawia, że zostaje wcielony do narodu, który ma być światłem dla narodów nieżydowskich, z którego ma wyjść zbawiciel świata - Mesjasz.
            Bardzo ciekawy jest fakt, że krew przelana podczas obrzezania, w tradycji rabinistycznej jest traktowana na równi z krwią baranka paschalnego. Rabini dostrzegają wyraźnie, że oba te rodzaje krwi przyczyniły się do wyzwolenia Izraelitów z Egiptu. Takie postawienie na jednej linii obrzezania, jako znaku przymierza oraz baranka paschalnego zastępującego śmierć pierworodnych synów Izraela wyraźnie świadczy o doniosłym znaczeniu zbawczym krwi obrzezania. Krew wypływająca przy tym obrzędzie (Wj 4,26) była nazwana w późniejszym judaizmie wprost „krwią przymierza”.
            Obrzezania dokonuje mohel; dziecko w trakcie ceremonii leży na kolanach sandaka, który pełni tu rolę podobną, jak przy chrzcie ojciec chrzestny. Dziecko witane jest u wejścia do synagogi śpiewem Baruch haba, słowami Ps 118: Błogosławiony, który przybywa w imię Pańskie. Podczas ceremonii obrzezania Jezus słyszy po raz pierwszy powitanie, które później tłum będzie wykrzykiwał na Jego cześć w Niedzielę Palmową. I takie wołanie rozlegnie się także, kiedy przyjdzie Jezus Paraklet na końcu czasów (Łk 13, 35). Obrządek obrzezania możemy zatem streścić w następujących słowach: przymierze, zaślubiny, krew i zbawienie.

2. Znaczenie obrzezania
            Nieskomentowany przez Ewangelistę ryt dokonany na Jezusie niesie w sobie wiele ukrytych treści. Można więc dopatrzyć się w tym niewskazującym bezpośrednio na Krew Chrystusa rycie kolejnego etapu zbawczego Wcielenia Chrystusa, który polega na solidarności Chrystusa w przymierzu Starego Testamentu. Przez Wcielenie Chrystus stał się człowiekiem pochodzenia żydowskiego, jednak przez obrzezanie dopiero stał się uczestnikiem starotestamentalnego przymierza. Św. Łukasz wspomina fakt obrzezania oraz nadania imienia, o czym wspomnimy w dalszej części konferencji. Rozwijając jego myśl teologiczną, można dojść do wniosku, że przelanie Krwi Chrystusa związane z tym obrzędem wskazuje tu na Krew jako wejście Jezusa w religię Izraela – dokładniej zaś w obietnicę daną Narodowi Wybranemu w ramach przymierza.
Chociaż obrzezanie nie decyduje o byciu Żydem, to jednak obiecany Chrystus, aby być tym oczekiwanym i spełniającym proroctwa Mesjaszem, musiał mieć udział w obietnicy przymierza – a znakiem tego było właśnie obrzezanie. Tym bardziej było to istotne, że sam Chrystus stwierdził, że nie przyszedł Prawa znieść, lecz je wypełnić (...). Jeżeli zaś wypełnić, to logiczne, że musiał mieć w nim udział. Nawiasem mówiąc, konieczność uczestnictwa Jezusa w starotestamentalnym przymierzu jest oczywista. Tak więc obrzezanie jest znakiem włączenia Chrystusa w potomstwo Abrahama i lud przymierza, znakiem poddania się Prawu i uprawnieniem Jezusa do udziału w kultywowaniu wiary Izraela a później zbawieniu człowieka. Krew, natomiast, jest pieczęcią tego wejścia w przymierze oraz znakiem złożenia siebie w ofierze Jahwe. Wydaje się ona być również w tym kontekście istotnym spoiwem między dwoma Przymierzami. Przelanie, bowiem, Krwi podczas obrzezania stało się punktem wyjścia dla ustanowienia Nowego Przymierza, które nie jest oderwane od pierwszego, lecz stanowi jego dopełnienie.
            Pamiętajmy słowa Jezusa, który powiedział: Ten kielich to Nowe Przymierze we krwi mojej. Potwierdza to lektura Targumu do Pięcioksięgu, gdzie wiąże się ze sobą ściśle krew obrzezania z krwią baranka paschalnego, łącząc zatem w jedną krew obu przymierzy.

3. Nadanie imienia
„Gdy nadszedł dzień ósmy i należało obrzezać Dziecię, nadano Mu imię Jezus, którym je nazwał anioł, zanim się poczęło w łonie Matki.”
            Ten fragment z Ew. wg. Łk 2,21 ukazuje nam, że imię dziecku nadawano przy obrzezaniu, a nie przy urodzeniu się dziecka. Misja Jezusa zostaje sprecyzowana przez nadanie imienia. Imię Jezus oznacza zbawienie. To ten, który zbawi synów Adama i Noego. To sam anioł posłaniec Boga oznajmił Maryi imię dziecięcia. W mentalności żydowskiej imię posiada wielką wagę, gdyż decyduje o tożsamości osoby. Jezus otrzymał imię ponad wszelkie imię (Flp 2,9), aby na imię Jezusa zgięło się każde kolano i uznało wielkość Boga.
Kiedy człowiek zostaje przeznaczony, aby wypełnić liczne polecenia, przybiera dobre imię. Nosi odtąd trzy imiona: jedno nadane mu przez rodziców, drugie nadane mu przez ludzi, a trzecie zdobyte przez samego siebie. Najlepsze ze wszystkich jest to imię, które zdobywa sam (jak mówi Midrasz Tanchuma).
Bóg – Człowiek, Jezus Chrystus otrzymuje znaczące imię nawiązujące do Jego misji. Jego imię mówi jednocześnie jak nazywali Go rodzice, jak zwanym zostanie przez ludzi i jak wypełni wolę Ojca. Imię Jezusa już od początku naznaczone jest Jego odkupieńczą Krwią, którą wraz z obrzezaniem rozpoczął za nas przelewać.

Zakończmy nasze rozważania modlitwą, tekstem pieśni:
Duchu Święty wypełnij swą świątynię – moje ciało mieszkaj we mnie, cały jestem twój Ty ocaliłeś od śmierci moje życie, przygarnąłeś mnie w miłości swojej zostałem nabyty drogocenną krwią. Nie chce już należeć do siebie samego. Ciało moje jest świątynią Twoją Składam w moim sercu małe ofiary Chcę czynić tylko to co jest Tobie miłe I każdym oddechem wielbić Ciebie. Wypełnij mnie Twą potęgą i mocą. Wśród narodów będę chwalił Ciebie Poza Tobą nie ma dla mnie dobra Tobie powierzam moje życie.

Literatura:
A. Jankowski, Biblijna teologia przymierza, Katowice 1985, s.29,
S. Ph. de Vries, Obrzędy i symbole Żydów, Kraków 1999, s.251-274,
KKK 527,
Brat Efrem, Jezus. Żyd praktykujący

piątek, 10 października 2014

Zielonogórska WKC na skupieniu w Częstochowie

         Pomimo różnych trudności i zajęć  tak się złożyło, że z naszej Wspólnoty z Zielonej Góry i  Sulechowa wybrało się siedem osób na nasze skupienie: 
małżeństwo Sabinka z mężem, 
Ania, Ela, Małgosia, Terenia, Ula. 

Wprawdzie podróż trwała nie tak krótko, ale wszystko złożyło się szczęśliwie i dojechaliśmy do św. Wawrzyńca akurat w porze kolacyjnej. 

Zdążyliśmy przywitać się, rozlokować, ochłonąć i rozpoczęliśmy nasz dzień skupienia Mszą św. 
W kaplicy św. Wawrzyńca: w koncelebrze: ks. Józef Godlewski CPPS i ks. Dawida Wróblewski CPPS
Nasze spotkania prowadził ks. Dawid i ks. Józef. W celu owocniejszego przeżycia naszego skupienia zostało zalecone milczenie, które w różnych momentach dnia  mniej lub bardziej udawało nam się zachować.
Następny dzień – sobota rozpoczął się wspólną modlitwą brewiarzową jednakże również modlitwą w ciszy przed Najświętszym Sakramentem. Było to takie mocne i mobilizujące wejście w dzień.  Po śniadaniu spotkanie w auli z ks. Józefem, który nas wprowadził w temat naszej pracy rocznej: Dziękczynienie. Jest związane z zapowiedzianą pielgrzymką z racji dwusetnej rocznicy powstania Zgromadzenia Misjonarzy Krwi Chrystusa założonego przez św. Kaspra del Bufalo.
Konferencja ks. Józefa była sama w sobie mocną i twórczą refleksją o potrzebie i zbawiennym działaniu dziękczynienia. Rozmawiając ze sobą po powrocie dzieliłyśmy się, tymi spostrzeżeniami o potrzebie dziękowania w życiu codziennym. Między innymi takimi myślami jak:
- dziękowanie za każdy miniony dzień pomaga nam także w odprężeniu, w uzdrawianiu relacji wzajemnych,
- dziękowanie pomaga w dostrzeganiu dobrych stron, uczy dziękować za trudne sytuacje, za trudne doświadczenia.
Wdzięczność za Odkupienie ma pobudzać nas do naśladowania Pana Jezusa, do bycia z Nim we wszystkim – tu też pobudzenie do realizacji w siedmiu stopni duchowości Krwi Chrystusa.
Zapowiedziana została praca w grupach: Jak konkretnie mogę dziękować Panu Jezusowi za odkupienie?
Równolegle do pracy w grupach, Animatorzy Podregionu i Diecezjalni mieli robocze spotkanie z ks. Dawidem. Celem było omówienie przygotowania do czuwania na Jasnej Górze oraz omówienie problemów w podregionie. Bardzo potrzebne było nam podzielenie się naszym sposobem wiedzenia różnych problemów, pomogło nam to siebie nawzajem lepiej rozumieć i akceptować.
Animatorzy diecezjalni: dwie z Zielonej Góry i dwoje z Wrocławia, a dalej Animatorzy Podregionu
Ela i Ula z Zielonej Góry, Ryszard, Zosia i Jurek z Wrocławia, Józef z Lubina
Bardzo oczekiwanym a wręcz zbawiennym było przeżycie przez nas nocnej adoracji przed relikwią Przenajświętszej Krwi Pana Jezusa. Podzieleni byliśmy pokojami, aby sobie nie przeszkadzać i wszystko odbyło się w sposób uporządkowany.


       
 Miejsce na Relikwie Krwi Pańskiej
       Sanktuarium Krwi Chrystusa
             w Częstochowie
W Sanktuarium Krwi Chrystusa
 W Sanktuarium Krwi Chrystusa, w koncelebrze ks. Józef i ks. Dawid - Misjonarze CPPS



Nasza grupka: Julian z Sabinką,
Ela, Ani, Tereska, plus Ula i Małgosia
Po Mszy św. w Sanktuarium Krwi Chrystusa oraz po nabożeństwie różańcowym został przeniesiony relikwiarz do kaplicy w domu św. Wawrzyńca i tam od godziny 2000  do  07 00  rano zmierzaliśmy się naszymi słabościami i pragnieniem  bycia z Panem Jezusem i powierzania Mu wszystkiego, co pragnęło nasze serce.

Poranna Msza św. połączona
z modlitwą brewiarzową zapowiedziała rozesłanie do domów, a my po pożegnaniu się pojechaliśmy pokłonić się Jasnogórskiej Matce, i powiedzieć, że: jestem przy Tobie, pamiętam, czuwam…
Odnowieni, szczęśliwie wróciliśmy do naszych domów, wspólnoty, obowiązków, zadań, przypominając sobie jakie twórcze i jakie mobilizujące jest dziękowanie… 
opisała: Ula Piłat z Zielonej Góry

   Wszystkie zdjęcia - foto Ela Łobaczewska

sobota, 13 września 2014

Spotkanie diecezjalne WKC na rozpoczęcie roku formacyjnego 2014/15

Nowy Rok Formacyjny rozpoczęliśmy, tak jak dotychczas Eucharystią 
dziękując Panu Bogu za miniony czas i prosząc o błogosławieństwo i potrzebne łaski dla Misjonarzy CPPS i Wspólnoty Krwi Chrystusa.   

Tematem naszego spotkania diecezjalnego to:
 "Dziękczynienie za odkupienie i zbawienie w Jezusie Chrystusie”, 
który jest opracowany poniżej tego posta.
Chociaż na skupieniu formacyjnym, jeszcze tego tematu nie przerabiałyśmy, to animatorki pięknie się do tego przygotowały, a nawet włączyły wszystkie osoby aby włożyły swój wkład i napisały:
  Jak każdy z nas konkretnie dziękuje za odkupienie i zbawienie Jezusowi? 
(wypowiedzi będą przedstawione w późniejszym czasie)
Na początek spotkania modlitwa
Animatorki pełne entuzjazmu dają nadzieję, którą promieniują, jak widać na załączony obrazku 
Spotkanie przygotowały i poprowadziły Ula Piłat i Małgosia Wudarczyk. 
Praca indywidualna - to spotkanie w sercu z samym sobą i z Jezusem - piszemy: jak ja Jemu dziękuję za odkupienie i zbawienie?
Dla wszystkich były przygotowane tematy do rozważenia, jako zadanie domowe.
Na skupienie, które niebawem odbędzie się w Częstochowie będziemy bardziej przygotowane w tym temacie i jeszcze łatwiej będzie go przyswoić.

Przypomnienie:
  aby na kolejne spotkanie każdy przygotował świadectwo z ostatniego miesiąca;
  Propozycja od Animatorki Krajowej:
"W związku z tym, co obserwujemy na Ukrainie, chciałabym zaproponować podjęcie nowenny, zanurzającej Ukrainę, Rosję i cały świat we Krwi Pana Jezusa."
Zacznijmy nowennę 15 września. 
Jest to wspomnienie Matki Bożej Bolesnej, dzień odpustu dla nas".

środa, 10 września 2014

Dziękczynienie za odkupienie i zbawienie w Jezusie Chrystusie

 Temat formacyjny[1] – wrzesień 2014 r.
„Dziękczynienie za odkupienie i zbawienie w Jezusie Chrystusie”
1.      Wyjaśnienie pojęć - co to znaczy dziękować, odkupienie, zbawienie?
W Biblii dziękczynienie związane jest często z uwielbieniem. Następstwem dziękczynienia jest uwielbienie. Różnica jest zasadnicza. Modlitwa uwielbienia ma za podmiot Boga to kim On jest, natomiast modlitwa dziękczynna ma za podmiot Boga i to co On czyni. Wielbimy Boga samego, podczas gdy dziękujemy za ….  .
W Piśmie Św.  dziękczynienie ukazane jest jako odnajdywanie radości (Ps. 33,1-3. 21),
uwielbienia, wysławiania (Ezd.3,11; Ps.69,31) i wychwalania Boga. Jest publicznym opowiadaniem o czynach Boga. W tekstach dziękczynnych Pisma Św. Znajdują się wzmianki o zgromadzeniu ludów by dziękować Bogu za łaski otrzymane od niego. 
Podobnie jak w modlitwie prośby, każde wydarzenie, każda potrzeba może stać się przedmiotem dziękczynienia. Listy św. Pawła często zaczynają się i kończą dziękczynieniem i zawsze jest w nich obecny Jezus Chrystus. „W każdym położeniu dziękujcie, taka jest bowiem wola Boża w Jezusie Chrystusie względem Was ( 1 Tes.5,18). „Trwajcie gorliwie na modlitwie, czuwając na niej wśród

poniedziałek, 1 września 2014

Temat Formacyjny w WKC rok 2014/2015

Dziękczynienie za Syna Bożego, który nas Krwią Swoją Odkupił
Katechezy miałyby dwie części w pierwszej teoretycznej(istota wykładu) w drugiej praktycznej wspólna modlitwa dziękczynienia.
Z Zebrania Krajowego WKC - (propozycja Podregionu Swarzewskiego)
Podtematy:
1.      Dziękczynienie za  Odkupienie i zbawienie w Jezusie Chrystusie x.bw(wrzesień)
2.      Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej w pierwszej tajemnicy(Ożarów Maz. październik)
3.       Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej w drugiej tajemnicy(Częstochowa- listopad)
4.      Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej w trzeciej tajemnicy(Łabunki- grudzień)
5.      Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej w czwartej tajemnicy(Ozarów Maz.-styczeń)
6.       Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej w piątej tajemnicy (Rada Krajowa-luty)
7.      Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej w szóstej tajemnicy(Czestochowa-marzec)
8.      Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej w siódmej tajemnicy(Łabunki-kwiecień)
9.      Dziękczynienie za Rodzinę Krwi Chrystusa (Wspólnotę Krwi Chrystusa, Zgromadzenie Misjonarzy Krwi Chrystusa Inne Zgromadzenia) (X.bw maj)
10.  List podsumowujący rok formacyjny(każdy członek WKC pisze do Ojców Podregionu)
-Jakie są owoce w moim życiu po przerobieniu tematów roku formacyjnego
Ad 1. Dziękczynienie za  Odkupienie i zbawienie w Jezusie Chrystusie
1.      Co to znaczy dziękować?
2.      Znaczenie słownikowe słowa.
3.      Wymiar ludzki, (kultura)
4.      Wymiar chrześcijański, (np. po Komunii św.). Dziękować ozn. Oddać w ręce Boga wszystko, to co dobre i to co złe.

Ad 2. Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej podczas obrzezania
  1. Wykładnia Kościoła (Pismo św. Katechizm Kościoła Katolickiego i dokumenty papieskie) o wartości życia ludzkiego.
  2. Jak konkretnie WKC ma się  włączać w obronę życia (zob. Statuty WKC)
  3. Dziękczynienie za życie od poczęcia do naturalnej śmieci, modlitwa w intencji obrony życia i o czystość serca.
Ad 3. Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej podczas modlitwy w Ogrójcu.
1.      Samotność Jezusa w Ogrójcu i rola samotności w moim życiu
2.      Rodzaje modlitwy(uwielbienia, dziękczynna, przeproszenia, prośby)
3.      Struktura prawdziwej modlitwy (wewnętrzna i zewnętrzna)
4.      Piszemy w grupach modlitwę dziękczynną i uwielbienia. Na zakończenie wybrane osoby modlą się ze wszystkimi.
5.      Uszczegółowić modlitwę do Krwi Chrystusa
Ad 4. Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej podczas biczowania
1.      Jezusowe cierpienia podczas biczowania(fizyczne i duchowe).
2.      Rola  grzechu i zranień w moim  życiu - dziękczynienie za nie.
3.      Piszemy do osobistego wykorzystania na adoracji Najśw. Sakramentu modlitwę o uzdrowienie ze zranień. W modlitwie  dziękujemy Bogu za nasze zranienia.
Ad 5. Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej podczas cierniem koronowania
  1. Rola autorytetów i dziękczynienie za nie (dziękczynienie za rodziców i nasze autorytety)
  2. Istota autorytetu Jezusa(służba innym, bycie darem)
  3. Odpowiedź na pytanie: Kto był dla mnie autorytetem przez lata mojego życia?
  4. Modlitwa dziękczynna za autorytety nasze i za to , abyśmy my byli autorytetem dla innych.
Ad 6. Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej podczas drogi krzyżowej
  1. Zauważyć wysiłek wierności Jezusa na drodze krzyżowej
      2.Wysiłek wierności wybranej drodze powołania małżeńskiego, kapłańskiego, zakonnego,   świeckiego.                                
      3. Świętość jako cel drogi powołania chrześcijańskiego.
      4. Dziękujemy na modlitwie za trudności naszego powołania i prosimy o wytrwanie w wierności.
Ad 7. Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej podczas ukrzyżowania
      1.Sens i rola cierpienia i krzyża w życiu Chrześcijanina
      2.Zwycięska pokora Chrystusa w ukrzyżowaniu.
      3. Podziękowanie na modlitwie za upokorzenia, cierpienia, krzyże i choroby naszego życia.
Ad 8. Dziękczynienie za przelanie Krwi Przenajdroższej podczas przebicia boku Jezusa włócznią
     1.Znaczenie teologiczne przebicia boku Jezusa włócznią.
     2.Kościół jako wspólnota wiary przekazanej nam przez apostołów
     -Istnieją ataki na jedność K-la od zewnątrz
     -Istnieje obojętność, brak jedności
     3. Kościół zbudowany z ludzi niedoskonałych dążących do świętości.
     4. Modlitwa dziękczynna za Kościół za Jego blaski i cienie.
 Ad 9. Dziękczynienie za Rodzinę Krwi Chrystusa (Wspólnotę Krwi Chrystusa,  Zgromadzenie Misjonarzy Krwi Chrystusa Inne Zgromadzenia)
1.      Krótka historia WKC i CPPS i innych wybranych Zgromadzeń Krwi Chrystusa
2.      Najważniejsze postacie reprezentujące te Zgromadzenia
3.      Dziękczynienie za charyzmat i duchowość
4.      Dziękczynienie za realizację charyzmatu i duchowości tu i teraz.

Ad 10. List podsumowujący rok formacyjny



czwartek, 21 sierpnia 2014

VI Kasperiańskie Dni Młodych w Częstochowie

Miejsce: Sanktuarium Krwi Chrystusa - Częstochowa
Temat: BRATERSTWO KRWI
Na Kasperiańskie Dni Młodych z naszej diecezji pojechało dwoje przedstawicieli:
 Agnieszka z Cigacic i Paweł z Zielonej Góry, byli też jak widać na obrazu przedstawiciele innych diecezji. 



Miejmy nadzieję, że za rok liczba się powiększy,
 jak entuzjazmem obiecali młodzi.


VI Kasperiańskie Dni Młodych wspomagała Basia
 również z Zielonej Góry, która obsługiwała kawiarenkę
Kremówki Kasperiańskie

     
                                                       oraz prowadziła warsztaty-ciasteczko.

    



Warsztaty CARVING, prowadziła Ala
W programie: Ciekawe warsztaty nie tylko pokazane wyżej pieczenia i carving, ale również: 
fotograficzne, plastyczne, dziennikarskie, zumba i inne 
ciąg dalszy programu poniżej:

Grupa muzyczna


W PROGRAMIE:
wspólna modlitwa (m.in. błogosławieństwo relikwiarzem Krwi Chrystusa, Nabożeństwo Pojednania i Wieczór Chwały)

okazja do indywidualnych rozmów z Misjonarzami Krwi Chrystusa i spowiedzi

ciekawe konferencje
ciąg dalszy programu poniżej:


Spotkania w grupach




W PROGRAMIE:  Na scenie ciekawe postacie, koncerty, świadectwa ...
                                           
                                                                                  cd. W PROGRAMIE
Fotka z ks. Jakubem Bartczakiem
* koncerty: "Anti Babylon System", "Nowe Przymierze"
* spotkania z dziennikarzem i charyzmatycznym sprawozdawcą sportowym Tomaszem Zimochem,
-rapującym ks. Jakubem Bartczakiem, 
-o.Bartłomiejem Parysem SVD-misjonarzem z Irlandii
* Teatr Piotra Żabczyńskiego 
* spotkania w grupach
ciekawe konferencje
integracja przy tańcach, śpiewach i zabawach
gra terenowa


KLIKNIJ-Integracja przy tańcach, śpiewach, zabawach
Pole namiotowe
Nieźle się spało, chociaż czasami padało

więcej na: http://www.kaspersi.odkupieni.pl/
 Kasperiańskie Dni Młodych
KDM-ów krótki czas
Silnie tak połączył nas
Cztery dni to święto trwało
I wiele się w nich działo
Były długie adoracje
Na powietrzu też kolację,
I śniadania smakowite
I obiady bardzo syte
Na koncertach każdy szalał 
Pyszne te posiłki spalał 
Tańczyliśmy, śpiewalismy
Prawie głosy straciliśmy 
Nikt wyjeżdżać nie chciał z nas
Bo braterstwa to był  czas
Wielu ciekawych ludzi poznaliśmy
I nowe znajomości nawiązaliśmy 
Dziś tęsknimy już za nimi 
Lecz za rok się zobaczymy
Będzie znowu full radości
I czas pełen braterskości.

Agnieszka Grenda