czwartek, 20 października 2016

Skupienie w Zielonej Górze w parafii MB Nieustającej Pomocy

                 Skupienie prowadził ks. Daniel Mokwa CPPS -Moderator Podregionu 
                                                             Częstochowskiego  
                                                       SOBOTA –15.10.2016.
Było nam dane  przeżyć skupienie w naszym gronie diecezjalnym Wspólnoty Krwi  Chrystusa. Przybyło nas około 30 osób z różnych miejscowości i okolic Zielonej Góry. Spotkania odbywały się w gościnnej parafii pw. Matki Boskiej Nieustającej Pomocy w Zielonej Górze – Jędrzychowie u niezwykle gościnnego proboszcza tej parafii Ks. Krzysztofa Skokowskiego. Naszym rekolekcyjnym refleksjom przewodniczył    Moderator Podregionu Częstochowskiego Ks. Daniel Mokwa (CPPS).
      



 
  

9
15  -  Eucharystia, jutrznia
Nasz plan opierał się na wstępie na porannej Mszy św., w której celebrans wygłosił homilię związaną z obchodzeniem odpustu św. Kaspra. Wobec tego w kontekście postaw św. Kaspra wobec różnych ówczesnych przeciwności, zwrócona została uwaga na fakt, że nie należy poddawać się oporom innych, że  nie możemy zbytnio bać się o siebie w naszych życiowych zachowaniach…




Św. Kasper del Bufalo

Uroczystość Odpustowa 
św. Kaspra,
 niezwykłego człowieka
 i kapłana;
żył we Włoszech, 
gdzie został wyświęcony 
na kapłana.
Dzięki misjom Zgromadzenia
 wiele z włoskich miasteczek
 przetrwało do dziś.
Poprowadził ponad 300
 misji i rekolekcji
(nierzadko trwały one miesiąc).
Zmarł w Rzymie jako
"ofiara miłości" posługując
chorym na cholerę.

Święty Kasprze 
módl się za nami! 





Już na Mszy św. wspomnieliśmy i łączyliśmy się z przeżywanym dniem Wielkiej Pokuty na Jasnej Górze, co autentycznie stanowiło o wyrażeniu w modlitwie powszechnej, osobistej i podejmowanych wspólnych wysiłkach w całym dniu.
10 45 - Konferencja (I) 
 Przed rozpoczęciem konferencji imieninowe życzenia dla Małgosi
Po Eucharystii odbyło się wspólne śniadanie i pierwsza konferencja: wprowadzenie do błogosławieństw. Ciekawym był wariant tłumaczenia, że z j. greckiego b ł o g o s ł a w i e n i  - Makarios  tzn. c z y n i ą c y   p o s t ę p y  w    d r o d z e. Potem nastąpiło praca i dzielenie w grupach w oparciu o Ewangelię Łk 12, 8-12.
Śniadanie









12 45 - Adoracja Najświętszego Sakramentu
W południe przeżyliśmy wspólną adorację przed Najświętszym Sakramentem, korzystaliśmy ze spowiedzi świętej, odmówiliśmy koronkę do Krwi Chrystusa. 

Po wspólnie przygotowanym, pysznym obiadku nastąpiła druga konferencja na temat „błogosławieni ubodzy w duchu” – głębokie i praktyczne refleksje. Nasze ubóstwo to także to, że kochamy Boga, bo mamy za co być wdzięcznymi, ale bardziej trzeba kochać Boga ze względu na Niego samego… Wiązać się może z taką postawą potrzeba naszego oczyszczenia z „posiadania” Pana Boga przez np. stan pustki duchowej, opuszczenia właśnie po to, abyśmy jeszcze bardziej pogłębili nasze przekonanie, że Bóg mnie nie opuści i że zawsze jestem w Jego ręku… Maryja jest tu najlepszym przykładem akceptacji swojej niewiedzy na temat planów Bożych, Jego zaskoczeń nas w życiu, nieprzewidzianych zmian…
Konferencja (II)
Nastąpił czas pytań, odpowiedzi przy wspólnej kawie, herbacie, cieście, aby zaoszczędzić także kończący się dzień i dać jeszcze okazję do wspólnego, twórczego bycia razem…
Godzina pytań i świadectwa
Niedziela - Eucharystia parafialna


Świadectwo - Co dała mi Wspólnota?
 Po pierwsze zawsze myślałam, że jestem nawrócona, bo chodzę do kościoła, modlę się, korzystam z sakramentów i że to mój mąż musi się nawrócić, bo akurat on nic z tych rzeczy co wymieniłam.
We Wspólnocie dotarło do mnie, że to ja mam się nawracać codziennie, w każdym czasie zawsze mam wybierać dobro
Nauczyłam się, że to ja pierwsza mam zaczynać tworzyć z mężem jedność
Polubić to co inni lubią, a nie dziwić się dlaczego mąż nie lubi, to co ja lubię, nawet nie przyszło mi do głowy, żeby polubić to co mąż lubi np. oglądnąć mecz ale też zainteresować się tym meczem. Co też się nauczyłam i oglądałam.
 Dzięki mojemu nawracaniu, nawrócił się mój mąż i pogłębiła wiarę moja rodzina.
Nauczyłam się rozważać Pismo Św. i żyć Słowem Bożym.
Słowo Boże jest dla mnie mądrością, światłem, drogowskazem, jak nie wiem jak mam postąpić, to czynię tak, jak mi mówi Słowo Boże, które wybieramy na spotkaniu po rozważeniu danej Ewangelii.
Życie Słowem Bożym daje niesamowite owoce 
Jestem wdzięczna Panu Bogu za tę Wspólnotę Krwi Chrystusa i za Misjonarzy, którzy nas formują.

Serdecznie zapraszamy!

Wspólny czas na zakończenie skupienia


I cóż powiedzieć… Przeżyliśmy kolejny, piękny, wspólny czas… Przepełniony pracą, wysiłkiem, serdecznością, kolejnym odkrywaniem Bożej Obecności w tajemnicy błogosławieństw, w tajemnicy wspólnych wysiłków, wzajemnych życzliwości wyrażonych zarówno w przyjeździe i prowadzeniu Księdza Daniela, jak również gościnności Księdza Proboszcza Krzysztofa, a także we włożonej pracy zwłaszcza naszych współsióstr z Jędrzychowskiej parafii jak i wszystkich osób z naszej diecezji, które są we Wspólnocie Krwi Chrystusa, a dla których przyjazd jest także próbą sił i sprawdzianem prawdziwego pragnienia więzi wspólnej…
            Było to nasze, jak ktoś powiedział błogosławione świętowanie, nasze wesele…
                                                                       Błogosławiona Krew Jezusowa!
zreferowała Ula Piłat

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz