sobota, 12 października 2013

Biblijne źródła pojednania

Podsumowanie:

       Z wyłowionych przez nas słów kształtuje się sens pojednania, jaki zarysowuje nam
św. Paweł. Wynika z nich, iż pojednanie jest:
- owocem śmierci Chrystusa,
- przejściem ze śmierci do życia,
- uczestnictwem w Chrystusie Zmartwychwstałym,
- nowym stworzeniem
- udziałem w Nowym Ludzie, ustanowionym przez Chrystusa.

               Na obecnym spotkaniu diecezjalnym, było nas mniej ponieważ za tydzień mamy skupienie i z tego względu animatorzy z poza Zielonej Góry były zwolnione.  Po kolejnej części został omówiony dalszy ciąg tematu: "Co daje nam pojednanie".
Spotkanie raczej miało charakter organizacyjny. Zostały przydzielone dla chętnych członków zadania związane z przygotowaniem skupienia: przygotowanie sali, potraw obiadowych, napoi, ciast, sprzedaż materiałów z wydawnictwa "Pomoc" itp.
Skupienie będzie prowadził ks. Józef Godlewski CPPS, w parafi MB Nieustającej Pomocy w Zielonej Górze.



Temat I: Biblijne źródła pojednania
1. Praca z tekstami biblijnymi w grupach
            Uczestnicy analizując teksty odnajdują czym jest pojednanie podając inne określenia tego słowa wypływające z sensu poniższych fragmentów np.: 2Kor 5, 17-21: pojednanie - nowe stworzenie, trwanie w Chrystusie, posługa

2Kor 5, 17-21: Jeżeli więc ktoś pozostaje w Chrystusie, jest nowym stworzeniem. To, co dawne, minęło, a
oto wszystko stało się nowe. Wszystko zaś to pochodzi od Boga, który pojednał nas z sobą przez Chrystusa i zlecił nam posługę jednania. Albowiem w Chrystusie Bóg jednał ze sobą świat, nie poczytując
ludziom ich grzechów, nam zaś przekazując słowo jednania. Tak więc w imieniu Chrystusa spełniamy posłannictwo jakby Boga samego, który przez nas udziela napomnień. W imię Chrystusa prosimy: pojednajcie się z Bogiem.

Ef 2, 13-18: Ale teraz w Chrystusie Jezusie wy, którzy niegdyś byliście daleko, staliście się bliscy przez krew Chrystusa. On bowiem jest naszym pokojem. On, który obie części [ludzkości] uczynił jednością, bo zburzył rozdzielający je mur - wrogość. W swym ciele pozbawił On mocy Prawo przykazań wyrażone w zarządzeniach, aby z dwóch [rodzajów ludzi] stworzyć w sobie jednego nowego człowieka, wprowadzając pokój, i [w ten sposób] jednych, jak i drugich znów pojednać z Bogiem, w jednym ciele przez krzyż, w sobie zadawszy śmierć wrogości. A przyszedłszy zwiastował pokój wam, którzyście daleko, i pokój tym, którzy są blisko, bo przez Niego jedni i drudzy w jednym Duchu mamy przystęp do Ojca.

Kol 1, 11-22: Z radością dziękujcie Ojcu, który was uzdolnił do uczestnictwa w dziale świętych w światłości. On uwolnił nas spod władzy ciemności i przeniósł do królestwa swego umiłowanego Syna, w którym mamy odkupienie - odpuszczenie grzechów. On jest obrazem Boga niewidzialnego - Pierworodnym wobec każdego stworzenia, bo w Nim zostało wszystko stworzone: i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi, byty widzialne i niewidzialne, czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze. Wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone. On jest przed wszystkim i wszystko w Nim ma istnienie. I On jest Głową Ciała - Kościoła. On jest Początkiem, Pierworodnym spośród umarłych, aby sam zyskał pierwszeństwo we wszystkim. Zechciał bowiem [Bóg], aby w Nim zamieszkała cała Pełnia, i aby przez Niego znów pojednać wszystko ze sobą: przez Niego - i to, co na ziemi, i to, co w niebiosach, wprowadziwszy pokój przez krew Jego krzyża. I was, którzy byliście niegdyś obcymi [dla Boga] i [Jego] wrogami przez sposób myślenia i wasze złe czyny, teraz znów pojednał w doczesnym Jego ciele przez śmierć, by stawić was wobec siebie jako świętych i nieskalanych, i nienagannych.

Rz 5, 10-11: Jeżeli bowiem, będąc nieprzyjaciółmi, zostaliśmy pojednani z Bogiem przez śmierć Jego Syna, to tym bardziej, będąc już pojednani, dostąpimy zbawienia przez Jego życie. I nie tylko to - ale i chlubić się możemy w Bogu przez Pana naszego Jezusa Chrystusa, przez którego teraz uzyskaliśmy pojednanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz