Z wyłowionych przez nas słów kształtuje się
sens pojednania, jaki zarysowuje nam
św. Paweł. Wynika z nich, iż pojednanie
jest:
- owocem śmierci Chrystusa,
- przejściem ze śmierci do życia,
- uczestnictwem w Chrystusie Zmartwychwstałym,
- nowym stworzeniem
- udziałem w Nowym Ludzie, ustanowionym przez Chrystusa.
Spotkanie raczej miało charakter organizacyjny. Zostały przydzielone dla chętnych członków zadania związane z przygotowaniem skupienia: przygotowanie sali, potraw obiadowych, napoi, ciast, sprzedaż materiałów z wydawnictwa "Pomoc" itp.
Skupienie będzie prowadził ks. Józef Godlewski CPPS, w parafi MB Nieustającej Pomocy w Zielonej Górze.
Temat
I: Biblijne źródła pojednania
1. Praca z tekstami
biblijnymi w grupach
Uczestnicy analizując teksty odnajdują czym jest
pojednanie podając inne określenia tego słowa wypływające z sensu poniższych
fragmentów np.: 2Kor 5, 17-21: pojednanie - nowe stworzenie, trwanie w
Chrystusie, posługa
2Kor 5, 17-21: Jeżeli więc ktoś
pozostaje w Chrystusie, jest nowym stworzeniem. To, co dawne, minęło, a
oto
wszystko stało się nowe. Wszystko zaś to pochodzi od Boga, który pojednał nas z
sobą przez Chrystusa i zlecił nam posługę jednania. Albowiem w Chrystusie Bóg
jednał ze sobą świat, nie poczytując ludziom ich grzechów, nam zaś przekazując słowo jednania. Tak więc w imieniu Chrystusa spełniamy posłannictwo jakby Boga samego, który przez nas udziela napomnień. W imię Chrystusa prosimy: pojednajcie się z Bogiem.
Ef 2, 13-18: Ale teraz w Chrystusie
Jezusie wy, którzy niegdyś byliście daleko, staliście się bliscy przez krew
Chrystusa. On bowiem jest naszym pokojem. On, który obie części [ludzkości]
uczynił jednością, bo zburzył rozdzielający je mur - wrogość. W swym ciele
pozbawił On mocy Prawo przykazań wyrażone w zarządzeniach, aby z dwóch
[rodzajów ludzi] stworzyć w sobie jednego nowego człowieka, wprowadzając pokój,
i [w ten sposób] jednych, jak i drugich znów pojednać z Bogiem, w jednym ciele
przez krzyż, w sobie zadawszy śmierć wrogości. A przyszedłszy zwiastował pokój
wam, którzyście daleko, i pokój tym, którzy są blisko, bo przez Niego jedni i
drudzy w jednym Duchu mamy przystęp do Ojca.
Kol 1, 11-22: Z radością dziękujcie
Ojcu, który was uzdolnił do uczestnictwa w dziale świętych w światłości. On
uwolnił nas spod władzy ciemności i przeniósł do królestwa swego umiłowanego
Syna, w którym mamy odkupienie - odpuszczenie grzechów. On jest obrazem Boga
niewidzialnego - Pierworodnym wobec każdego stworzenia, bo w Nim zostało
wszystko stworzone: i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi, byty widzialne i
niewidzialne, czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze. Wszystko
przez Niego i dla Niego zostało stworzone. On jest przed wszystkim i wszystko w
Nim ma istnienie. I On jest Głową Ciała - Kościoła. On jest Początkiem,
Pierworodnym spośród umarłych, aby sam zyskał pierwszeństwo we wszystkim.
Zechciał bowiem [Bóg], aby w Nim zamieszkała cała Pełnia, i aby przez Niego
znów pojednać wszystko ze sobą: przez Niego - i to, co na ziemi, i to, co w
niebiosach, wprowadziwszy pokój przez krew Jego krzyża. I was, którzy byliście
niegdyś obcymi [dla Boga] i [Jego] wrogami przez sposób myślenia i wasze złe
czyny, teraz znów pojednał w doczesnym Jego ciele przez śmierć, by stawić was
wobec siebie jako świętych i nieskalanych, i nienagannych.
Rz 5, 10-11: Jeżeli bowiem, będąc
nieprzyjaciółmi, zostaliśmy pojednani z Bogiem przez śmierć Jego Syna, to tym bardziej,
będąc już pojednani, dostąpimy zbawienia przez Jego życie. I nie tylko to - ale
i chlubić się możemy w Bogu przez Pana naszego Jezusa Chrystusa, przez którego
teraz uzyskaliśmy pojednanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz