sobota, 19 października 2013

Pojednanie: z Bogiem, z samym sobą i bliźnim

Dni skupienia w Zielonej Górze w dniach 18-20 października w parafii MB Nieustającej Pomocy 
Skupienie prowadził ks. J. Godlewski CPPS
W skupieniu udział wzięło 30 osób: z Zielonej Góry, Małomic, Szprotawy, Sulechowa, Ochli, Czerwieńska i Cigacic
ks. Józef Godlewski CPPS

PROGRAM SKUPIENIA 
Piątek, 18 października 2013
16:00 -  Spotkanie wstępne
 18:00 -   Eucharystia






Sobota, 19 października 2013
900  -  Konferencja I
10:00  -  Czas refleksji osobistej / spowiedź
11:00  -  Rozważanie w grupach
12:00  -  Eucharystia
13:00  -  Obiad
14:00  -  Konferencja II
15:00  -  Czas refleksji osobistej / spowiedź
16:00  -  Godzina pytań/ wymiana doświadczeń,         17:00   -  Nabożeństwo do Krwi Chrystusa 

I czytanie - Teresa Żyłowska

 Eucharystia w sobotę - tylko dla skupienia

 Zakończenie około godz. 18:00
Niedziela, 20 października 2013 
10:30 - Eucharystia na zakończenie skupienia
Niedziela Misyjna  - Ks. Józef Godlewski na każdej Mszy św. głosił homilę
Niedziela Misyjna 

Po przedstawieniu przez ks. Józefa tematyki wydawnictwa "Pomoc" było duże zainteresowanie książkami.
 Dziękujemy ks. Józefowi za poprowadzenie skupienia i ks. Proboszczowi  za udostępnienie salek i zaplecza.


Pojednanie przez Krew Chrystusa jest przewodnim tematem formacyjnym we Wspólnocie Krwi Chrystusa.
Na naszym skupieniu ks. Józef Godlewski wprowadził nas w temat: Pojednanie potrójne: 
pojednanie z Panem Bogiem, pojednanie z samym sobą, pojednanie z bliźnim

Pojednanie oznacza pielęgnowanie relacji z Bogiem, który przywraca nam nasze człowieczeństwo, relacji, która z kolei sprawia, że pojednanie staje się możliwe.

            Jeżeli człowiek pojedna się z Panem Bogiem, z sobą i bliźnim, to zdrowieje, następuje leczenie duchowe, a tym samym fizyczne. W książce pt. „Powrót do nadziei”. Ks. prof. Tomislav Iwanćić opisuje o hagioterapi, który rozwija program leczenia przez kontakt z Bogiem, modlitwę i Słowo Boże.


Kolejnym zagadnieniem było: Rola Ojca Niebieskiego, a naszego ojca (rodziców), przez których często w nas powstaje fałszywy obraz Pana Boga: > nie do końca wszechmogący, > bo mnie nie słucha, > nie może zmienić tego świata
Jeżeli coś w nas szwankuje w relacji do Pana Boga: boimy się, nie ufamy.  
Prawdziwy obraz Boga ukazuje nam Jezus. Poznając Pismo Święte, poznajemy Jezusa. Jezus jest dobry, jest jednością, dobrocią, miłością.
   Na pogłębienie:
„Zanim ukształtowałem cię w łonie matki, znałem cię ” (Jr 1,5)  
 „W Nim bowiem wybrał nas przez założeniem świata,” (Ef  1,3-5)
Rozważanie w grupach - Syn marnotrawny (Łk 15,11-32)

Ks. Józef zwrócił uwagę na nasze jakby trzy życia:
- żyjemy przeszłością, którą nie możemy zapomnieć i przeszkadza nam w pojednaniu
- żyjemy teraźniejszością
- żyjemy przyszłością, o którą zbytnio się troszczymy. 

Refleksje:  
· Dni skupienia były dla mnie dużym krokiem w dojrzewaniu w wierze. Przede wszystkim o. Józef zwrócił uwagę na pojednanie, które jest potrzebne w wychodzeniu z naszych chorób. Bardzo dotknęło mnie osobiste świadectwo o. Misjonarza o Bożej interwencji i uleczeniu go z ciężkiej choroby w dzieciństwie. Pomogło mu w tym duże zaufanie do Pana Boga. Pomocne są dla mnie słowa o osobistym oddawaniu się Jezusowi. Często modlimy się za naszych bliskich, a zapominamy o sobie. 

·  Skupienie, które przeżyłam, wiele mi dało. Przede wszystkim zaczęłam zwracać uwagę, co ja potrzebuję w danej chwili , nie odwracać się za siebie. Uświadomiłam sobie aby  bardziej żyć chwilą obecną, a resztę oddawać Panu Bogu.

·   Dotarły do mnie słowa: „Kochać bliźniego swego, jak siebie samego”, to znaczy mieć czas dla bliźniego, ale także czas dla siebie, dlatego że pochłaniają nas obowiązki i troska o innych, a nie mamy czasu dla siebie. Jesteśmy przemęczeni, osłabieni i przez to często nie mamy siły pomóc ani sobie, ani swojemu bliźniemu. Dotarło do mnie, że trzeba najpierw zadbać o to, by mieć czas na swoje obowiązki, modlitwę i wypoczynek, potem organizować czas dla bliźniego. „Kochać bliźniego swego, jak siebie samego” – to przykazanie działa w dwie strony.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz