niedziela, 21 października 2018

Uroczystość Jubileuszowa 25 lat Wspólnoty Krwi Chrystusa

Jubileusz 25-lecia w naszej parafii MB Częstochowskiej w Zielonej Górze zbliżał się wielkimi krokami.  
Bałam się, że temu wszystkiemu nie podołam i nie starczy mi sił. Więc bardzo trzymałam się Słowa Życia i to nie jednego, ale z ostatnich trzech tygodni. Gdy mnie (i nie tylko mnie) brało  przerażenie,  czy aby damy radę z tak małej grupy zrobić tak wielkie przedsięwzięcie, jak jubileusz 25 lat WKC? Wtedy przychodziły słowa " u Boga wszystko jest możliwe" (Mk 10,17-27) te słowa dodawały siły i odwagi, że tak po ludzku, to może i nie do udźwignięcia, ale nie dla Boga, dla Niego jest wszystko możliwe. Wtedy wracało zaufanie, a z nim nadzieja i światło. Przychodziły ciekawe pomysły, co wszystko jakoś dobrze się układało i wyraźnie czułam działanie Ducha Świętego. Kiedy znów wracał  niepokój i nie mogłam zasnąć Słowo Życia mówiło mi, że mam być "jak dziecko". (Mk, 10, 15) Wyobraziłam sobie dziecko, któremu mama kazała coś zrobić, ale sama przy nim też była, to pomogła, albo nieznacznie poprawiła, to pogłaskała i przytuliła i praca się zrobiła. Tak też zobaczyłam pomoc Bożą, że Pan Bóg też nieznacznie, może po ludzku nie zauważalnie czuwa, ale czuwa - nieznacznie, poprawi, pokaże i będzie dobrze. Tak też było.
 Kiedy nadszedł ostatni sobotni dzień wtedy był czas kulminacyjny, a sił miałam coraz mniej.  Pomyślałam, że przecież mamy Słowo Życia "żeby służyć i dać swoje życie" (Mk 10,45) nie wiem jak to stało, ale po rozważeniu tych słów, to nic, że brak sił i zmęczenie, że właśnie ja mam zadanie służyć i dawać swoje życie przymnożyło mi sił i pokoju. Widziałam też, jak cała nasza  zielonogórska Wspólnota wkładała swoje starania i trudy.
Nadszedł piękny niedzielny jubileuszowy dzień, dzień św. Kaspra 21 października 2018 roku. W kościele wystrój był przygotowany od wczoraj.  Od rana byliśmy w salce. W kuchni wrzała ostatnia praca. Witaliśmy pierwszych gości: naszych misjonarzy CPPS i animatorów z Oleśnicy, Wrocławia i Lubina następnie Wspólnota przyjezdna i miejscowa.
  Na Eucharystii spotkaliśmy się wszyscy. Od lewej strony widniała dekoracja ze św. Kasprem, od prawej wspólnotowy sztandar, a pośrodku ołtarz i w koncelebrze księża : ks. Bogusław Witkowski CPPS, ks. Daniel Mokwa CPPS, ks. Mieczysław Dareń- jako proboszcz pierwszy opiekun Wspólnoty, ks. Marcin Marciniak - opiekun WKC z Sulechowa, ks. Dawid Pietras - opiekun WKC w naszej parafii i ks. Arkadiusz Cygański. Na  ekranie multimedialnym ku naszym zaskoczeniu pojawił się napis: 25-lecie Wspólnoty  Krwi Chrystusa.

Ksiądz Dawid Pietras przywitał gości i wprowadził w temat uroczystości. Ks. Daniel  CPPS wprowadził w liturgię,

Modlitwa Powszechna 10.11.2018
( Łk 16,9-15)
1. Krwi Chrystusa, Jednorodzonego Syna Ojca Przedwiecznego – módlmy się za Ojca świętego Franciszka, biskupów i kapłanów o moc Ducha Świętego w wierności Ewangelii i głoszeniu wartości nieprzemijających – Ciebie prosimy...
2.   Krwi Chrystusa, zdroju miłosierdzia – w przeddzień setnej rocznicy uzyskania niepodległości módlmy się dziś za naszą ukochaną Ojczyznę – o pokój i prawdziwą zgodę między Polakami, jak również o umiejętność wspólnej pracy i troski o wszystkich obywateli – Ciebie prosimy…
3.  Krwi Chrystusa, zapłato naszego zbawienia, módlmy się dzisiejszą intencją tej Mszy świętej - 
      
     
    za   zmarłych  członków naszej Wspólnoty Krwi Chrystusa, a także za zmarłych z naszych rodzin, za poległych zamęczonych za Ojczyznę, także za osoby, które zginęły pod Smoleńskiem – o wieczną radość z przebywania w Domu Ojca – Ciebie prosimy…
    4. Krwi Chrystusa, która poisz o oczyszczasz dusze w Eucharystii, módlmy się za nas tutaj obecnych o to, byśmy w różnych sytuacjach życiowych, w każdych warunkach: i tych szczęśliwych i tych trudnych – byli wierni nauce Jezusa Chrystusa bez względu na opinie i postępowanie otoczenia Ciebie prosimy…

Wspólnota brała czynny udział: czytania liturgiczne, modlitwa wiernych i dary.  
ks. Bogusław CPPS wygłosił homilię. 

Dziękując Bogu byłam  pod wrażeniem tej wyjątkowej uroczystości. W domu parafialnym zostały p. Romka z Marysią nasze mistrzynie, które dokończyły dzieła do dalszej uroczystości, która nastąpiła po Eucharystii gdzie przy każdych kościelnych drzwiach były rozdawane informacje o Wspólnocie Krwi Chrystusa.

Przed kościołem z tej okazji były rozdawane informacje o Wspólnocie Krwi Chrystusa

 Kroniki Wspólnoty Krwi Chrystusa z 25 lat i dalszy ciąg uroczystości w salce

 
  W salce przywitanie gości, a po obiedzie wspomnienia o Wspólnocie zaistniałej 25 lat temu.
Patrzyłam na te wydarzenia i podziwiałam dzieła Pana, bo  "u Boga wszystko jest możliwe" (Mk 10, 17-27), trzeba tylko wierzyć przyjmując  Królestwo Boże "jak dziecko". (Mk, 10, 15) i służyć Bogu i ludziom dając swoje życie: swój czas, znosząc wszelkie trudy "żeby służyć i dać swoje życie" (Mk 10,45)
Błogosławiona Krew Jezusowa!
BB




Zobacz więcej zdjęć >> link Eucharystia <<< Krzysztof  Badach Rogowski
Zobacz więcej zdjęć >> Jubileusz cz. II <<< Krzysztof  Badach Rogowski
Zobacz więcej zdjęć >> Jubileusz <<< foto różne
WSPOMNIENIA MINIONYCH LAT
                                                           Wspomnienia wspólnotowe







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz